11. marts 2018

FLYTTE TID


Det har hele tiden været planen, at 2018 skulle være året, hvor vi satte os i en bolig og påbegyndte vores helt eget købte hjem. Men nu med baby på vej er vi endnu mere ivrige i at komme ud af vores 2-værelses lille lejlighed og finde noget større med have. Det har kastet tidspres over hele vores finde-en-bolig-proces, da vi drømmer om at have fundet et hus, der passer til os til omkring juni måned. Midt i juli vil jeg nemlig være godt og vel 9 måneder henne, og som jeg kan fornemme på tidligere gravide, er det ikke sjovt med et flytterod, når maven først er stor og bevægeligheden mindre. Desuden er jeg yderst kan-og-vil-selv kvinde, så tanken om ikke at kunne gå og hænge gardiner/billeder op, samle vores møbler eller svinge sofaen rundt indtil den rigtige plads er fundet, gruer mig...

 Jeg sidder og skriver det her morgenen efter, Martin og jeg faktisk hár flyttet vores møbler fra lejligheden. Mine biceps niver en del og min ryg spænder, når jeg skal op og ned af sofaen.
Hundene og jeg har officielt haft vores sidste nat i lejligheden (Martin arbejder direkte overfor lejligheden, så han tager et par aftener med rengøring, inden den skal afleveres lørdag), og vi har alle haft vores første nat i min fars skønne hus.
For vi har nemlig bosat os her hos min far for de næste tre måneder.


Min far er så gæstfri og fantastisk, at han uden at tøve har ladet os flytte ind her for at spare udgifterne på husleje, vand og strøm, internet, varme og hvad der ellers følger med at månedlige udgifter. På den måde kan vi samle en rigtig pæn opsparing op oven i det, vi ellers lægger til side hver måned. Ærlig talt, så er jeg så begejstret for at bytte lejligheden ud med et skønt hus med have, egen vaskemaskine, ildsted, hyggelig indretning samt skov og strand tæt på...

Så det er hér, vi er flyttet hen for de næste tre måneder. Hundene elsker det allerede, og vi føler os så heldige over at kunne spare ekstra op. Nu skal vi bare finde det rigtige hus til den rigtige pris inden baby kommer!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for at læse med!