25. marts 2018

DET ANDET TRIMESTER :: DEL 1




Så mange gode ting er sket på det seneste (nogle store, nogle små), så jeg følte, at det var på tide at skrive endnu et indlæg, hvor jeg kan dokumentere dem og gemme dem sikkert.

Vi har jo fundet ud af, hvilket køn vores lille baby er, og jeg glæder mig sådan til at dele det snart - vi vil bare så gerne have taget nogle udendørs billeder, så det er lige et projekt i udvikling. Vi fandt ud af det allerede i slutningen af uge 16 (jeg er nu i slutningen af uge 20, eek!), så navnesnakken er nu snævret lidt ind og de første gaver til baby er allerede modtaget.

Lad gætteriet begynde :)


Men det som har været den aller største ting, er vores misdannelsesscanning, som vi lige har været til i sidste uge. En jordmoder praktikant deltog i scanningen, så vi fik ekstra skærm tid og kunne stirre på vores lille baby i en hel time. Undervejs lo de et par gange, og det var simpelthen fordi babys mål var så 'tekst-bog'-nære, at det ikke kunne være nemmere for praktikanten. Vi er meget stolte af vores lille levende væsen, som bare er lige efter bogen. (ta' den, alle der siger plantebaseret kost er dårligt, tænkte mor her da lige).

Med misdannelsesscanningen bag os betyder det nu også, at jeg er over halvvejs gennem graviditeten. Og hvordan skete det lige så hurtigt? Jeg spørger mig selv om det samme... Efter mit forfærdelige første trimester har alt lysnet op og det er en fryd at være gravid nu.


Sommerfugle spark, som de vist kaldes, er min yndlings ting pt - når baby vrikker rundt derinde og danner luft bobler i maven. Min moderkage ligger foran lige bagved navlen næsten, så det skulle tage lidt ekstra tid, før jeg mærker rigtige spark, men for at være ærlig; så langt tænker jeg ikke lige nu, ikke når den følelse jeg har er så vidunderlig. Hver ting til sin tid.

Apropro tid, så bruger vi tonsvis af den på stadig at kigge efter hus. Min standard og drømme har været nødt til at ændre sig en hel del, men mere om det en anden gang.. I øjeblikket, elsker jeg mit liv og det at bære rundt på et inde i mig.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for at læse med!