7. maj 2018

POSITIVE GRAVIDITETS SYMPTOMER :: andet trimester


Mit evige behov for nedtælling er fuldstændig røget ud af vinduet; dagene og ugerne går simpelthen hurtigere, end jeg kan nå at følge med, og før jeg ved af det, står vi med vores helt egen baby i armene...

Selvom andet trimester ikke er 100% lutter røde roser, har det stadig været en langt mere fornøjelige oplevelse med så(!) mange spændende milesten sammenlignet med det frygtelige første trimester. Så det her er dedikeret til alle de positive graviditets symptomer!



Skinnende og aldrig-fedtet hår
Ligesiden jeg var teenager har jeg lidt af ekstrem fedtet hår. 
Fra at måtte vaske det hvér eneste morgen, til nu at kunne gå med det uvasket 
i adskillelige dage, er en absolut drøm der går i opfyldelse.



 Hurtigt voksende negle
Selvom mine negle generelt vokser hurtigt (begyndte efter jeg gik plantebaseret sidste forår!), 
er de fuldstændige umulige at holde trit med nu. Jeg har aldrig brudt mig om at have lange negle 
i min dagligdag, men hvis jeg lige får revet eller pillet en negl, er det bare så luksus, at den allerede 
to dage efter er vokset flot ud!


Større bryster
Som en hvis bryster stoppede med at vokse i samme øjeblik, som de startede, 
må jeg virkelig indrømme, at min nuværende forstørrede størrelse føles så godt. 
Ikke nok med jeg kan fylde min gamle BH størrelse ud - jeg har endda fyldt den næste 
størrelse ud også, og nyder mine nye former.


Bedre hud
De her graviditets hormoner har helt sikkert også haft drillet min akne, 
men fra midten af andet trimester, har mine hormoner og hud bare spillet sammen. 
Alle udbrud er helt stoppet og væk; min hud er blød og tilpas fugtig, og det føles bedre, 
end jeg kan beskrive det. Mine pigmentfarvninger fra gamle udbrud forsvinder ikke, 
men bare det at der ikke kommer nye, er det bedste der kunne ske mig.


Jeg syntes, jeg er blevet mere tålmodig i hverdagen og er blevet langt bedre til at leve i nuet frem for konstant at planlægge det næste. Jeg kan ikke udelukke mine hus-dagdrømme, men det at tiden går så hurtigt, tvinger mig bare til at leve nú - og det er sgu en dejlig følelse.



















Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for at læse med!